Wat we doen

Hier treft u informatie over onze dienstverlening en werkwijze, voor zowel crediteur als debiteur.

 

Duidelijkheid, dat is waar Bureau Mercuur voor wil staan. Ellenlange communicatie met de debiteur of talloze betalingsverzoeken hoeft u bij Bureau Mercuur niet te verwachten.

 

Natuurlijk stellen we een debiteur in de gelegenheid om tot betaling te komen, is een betalingsregeling bespreekbaar of proberen we problemen of conflicten die aan de uitgestelde betaling ten grondslag liggen op te lossen. Maar wanneer een debiteur niet heeft gereageerd of niet tot betaling is overgegaan, dan heeft het versturen van een vierde, vijfde of zesde verzoek geen zin!

 

Het starten van een gerechtelijke procedure, dat is wat wij na drie of vier verzoeken, per post, telefoon, e-mail of fax, toe overgaan. Vaak is het bezoek van de gerechtsdeurwaarder, die de inleidende dagvaarding uitbrengt, al voldoende de vordering betaald te krijgen. Het is in elk geval het moment waarop de debiteur de ernst van de situatie inziet.