Hier treft u informatie over onze dienstverlening en werkwijze, voor zowel crediteur als debiteur.
Duidelijkheid, dat is waar Bureau Mercuur voor wil staan. Ellenlange communicatie met de debiteur of talloze betalingsverzoeken hoeft u bij Bureau Mercuur niet te verwachten.
Natuurlijk stellen we een debiteur in de gelegenheid om tot betaling te komen, is een betalingsregeling bespreekbaar of proberen we problemen of conflicten die aan de uitgestelde betaling ten grondslag liggen, op te lossen. Maar wanneer een debiteur niet heeft gereageerd of niet tot betaling is overgegaan, dan heeft het versturen van een vierde, vijfde of zesde verzoek geen zin!
Het starten van een gerechtelijke procedure, dat is wat wij na drie of vier verzoeken, per post, telefoon, e-mail of WhatsApp, adviseren. Vaak is het bezoek van de gerechtsdeurwaarder, die de inleidende dagvaarding uitbrengt, al voldoende om de vordering betaald te krijgen. Het is in elk geval het moment waarop de debiteur weet dat u het er niet bij laat zitten…